Profesjonalność i renoma firmy

Każda firma jest specjalistyczna. Ale czy na pewno? Wiele przedsiębiorstw ma złą renomę, ponieważ ich pracownicy są nieuprzejmi, termin realizacji zleceń jest przeciągany bez powiadomienia o tym klienta czy kolejnych przedsiębiorstw albo też zlecone działania są wykonane byle jak i źle. Jak widać firma może mieć przyklejoną metkę nieprofesjonalnej. Co więc warto zrobić, żeby nasza firma była profesjonalna w oczach klientów oraz partnerów biznesowych? Po pierwsze ważne jest pierwsze wrażenie, które tyczy nie tylko wyglądu biura, ale także wyglądu i zachowania kadry. W Singapurze przykładowo standardem jest, że pracownicy przychodzą ubrani w koszulki polo, krótkie spodenki i klapki, jednakże w Polsce pracownik tak ubrany uznany był by za niepoważnego i mającego lekkomyślny stosunek do pracy i do klienta. Jednostki takie, jak banki mają nawet swój regulamin omawiający kwestie takie, jak ubiór pracownika do pracy, a w niektórych placówkach można zobaczyć, że pracownicy noszą identyczne koszule. Poprzez wygląd swoich pracowników, firma dba o swój wizerunek przed konsumentami i innymi placówkami. W wielu firmach popularne są wdrożenia ISO, na przykład audyty ISO z zakresu zarządzania jakością, co przenosi się na lepszą organizację zadań czy też wyższą efektywność. Szkolenia ISO są kosztowne, ale wprowadzenie norm ISO do swojej firmy zapewni, że pracownicy będą bardziej profesjonalnie podchodzić do pracy, ponieważ raz wdrożona norma musi być podtrzymywana cały czas na tak samo dobrym poziomie, dlatego niezbędna jest współpraca pośród pracowników. O tym czy firma jest profesjonalna świadczy także podejście pracowników do klientów. W wielu jednostkach jest biuro obsługi klienta, którego kadry mają bezpośredni kontakt z konkretnym klientem. Taki klient przychodząc z zapytaniem czy kłopotem powinien być traktowany jednostkowo i wysłuchany.

Related Posts